LIS Blogg

Get Inspired utvider lageret

Skrevet av Eirik Toft | 09.09.2015

Hvert år siden oppstarten i 2009 har Get Inspired opplevd å doble omsetningen sin, og 2015 ble året da de investerte i nytt lager.

Get Inspired er en nettbutikk som tilbyr treningsklær for kvinner. Med fokus på et nært kundeforhold skaper de et engasjement som gir resultater. Siden etableringen i 2009 har de hatt en kraftig vekst i et marked som er preget av stor konkurranse. Fra en omsetning i 2010 på ca. 900 000 til i overkant av 47 millioner  i 2015.


Økt omsetning

Med kraftig vekst kommer også behovet for bedre kontroll over varelageret. Kombinasjonen av klare plukkruter, faste lokasjoner for alle produktene og et nytt ERP-system gjør at Get Inspired kan opprettholde den gode kundeopplevelsen de har blitt så kjent for.


Nytt lager

Det nye lageret på ca. 750 kvadratmreter har nå totalt 11 rekker med lagerreoler hvorav LIS har levert 6 doble rekker. Disse strekker seg over 1600 hyllemeter og er fylt opp med 3000 plastkasser

Get Inspired hadde et forholdsvis kort tidsrom for å få lageret opp å gå, og det tok 4 uker fra vi ble enige om leveransen til alt var ferdig montert. Selve montasjen var unnagjort på bare 4 dager.