Princess doblet plassen på hovedlageret

Skrevet av: Sue Kristiansen | 23. 04. 2023

Princess logo
En bedrift i vekst

Princess Gruppen AS er en landsdekkende kjede av interiørforretninger. Kjeden er en av Norges største aktører innen hjemmetekstil med over 120 forretninger, og øker stadig i antall.

 

På grunn av en stadig økende etterspørsel hadde Princess behov for å øke kapasiteten på lagrene sine. De valgte å bygge ut hovedlageret sitt på Ski, og samtidig posisjonere seg for fremtidig vekst. Tilbygget ble på 3500 m2 og sørget for en mer enn dobling av lagerarealet.

Fordelen ved løsningen og omstruktureringen er selvsagt plass, men det er også mulig hente ut betydelig effektivitetsgevinster både ved varemottak (containertømming ved hjelp av Long John..) Mer kompakt lagring nær varemottak minsker truck-kjøring og sist men ikke minst legges det opp til batchplukking på varenivå. Det vil si at man tar med seg det antall av hver vare som skal leveres til det antall butikker som til enhver tid pakkes. Spesielle “bur” med dynamiske plasser sørger for å skille butikkene fra hverandre.

 

Hvordan ser fremtiden ut for logistikk og fysiske butikker?

Princess Gruppen har vært gjennom en spennende reise innen logistikk og netthandel – fra strategisk innkjøp til å møte utfordringene for fysiske butikker i en digital verden. I disse episodene av Logistikkpodden deler Adm.Dir Kai Gulbrandsen innsikter om hvordan Princess håndterer logistikkutfordringer og utnytter muligheter i markedet.

 

🎧Episode 3: Princess Gruppen – God logistikk starter i innkjøpet
Bli med når Adm.Dir Kai Gulbrandsen fra Princess Gruppen deler hvordan god logistikk starter allerede i innkjøpsfasen. Lær hvordan de samarbeider med leverandører i Asia og forbereder seg på økt internasjonal netthandel. Dette er en episode full av nyttige innsikter for alle som er opptatt av effektiv vareflyt!


🎧Episode 33: Princess – Den fysiske butikken er ikke død
Er ryktene om butikkens død sterkt overdrevet? Kai Gulbrandsen er tilbake i studio for å diskutere fremtiden for fysiske butikker i en verden der netthandel dominerer. Finn ut hvordan Princess tilpasser seg kundens forventninger og møter konkurransen fra giganter som Amazon.

Skrevet av: Sue Kristiansen

Sue er utdannet siviløkonom fra NHH og er også autorisert regnskapsfører. Med et firma i stadig vekst er det avgjørende at kompetansen i administrasjonen er av ypperste klasse. I Sue har vi fått dette i kraft av at hun er nøyaktig og opptatt av detaljer, samtidig som hun har evnen til å se en helhet og sammenhenger for å ivareta en totalitet. Hun innehar en faglig trygghet og autoritet som kommer både firmaet og våre kunder til gode.

Sue Kristiansen

Relaterte innlegg

Bærekraftige plastkasser løste 3 store problemer for Elektroimportøren
Referanse
Bærekraftige plastkasser løste 3 store problemer for Elektroimportøren
Malvik valgte LIS for topp moderne fryseanlegg
Referanse
Malvik valgte LIS for topp moderne fryseanlegg
Europris gikk konkurransen i møte med pallreolsystem
Referanse
Europris gikk konkurransen i møte med pallreolsystem

Redd for å gå glipp av en artikkel?

Frykt ikke – vi vet det er en vanlig bekymring. Derfor kan du enkelt melde deg på nyhetsbrevet vårt for månedelige oppdateringer fra LIS. Vi lover lave skuldre og tonnevis av kunnskap.

041_LIS_0568 1 (2)